Wednesday 18 August 2010

Aduh Tetingkap

Entah kenapa aku tulis post poyo ni kat sini, aku pun tak tau. Tapi sesape yg rajin, sabar je la baca posting poyo ni yek....


Sebab apa poyo? entah la... sebab member2 aku cakap aku bunyi cam poyo bila mengutuk Windows... hahaha... so aku caya je lah cakap diorang










Hari ni aku format dan install Windows dalam sebiji laptop. Dah lama tak install Windows ni. So slow la sikit proses nak install tadi...








Rasa cam kekok pulak sebab:





1) Habis install OS, kena install graphic drivers, audio drivers, Ethernet drivers, Wi-Fi drivers, Bluetooth drivers, dan segala macam drivers lagi


2) Lepas tu kena install office suite, media players, codecs, directX baru, antivirus, dan ntah berbagai lagi software


3) Setiap software yang nak install, kena ada intaller yang baru kalau nak software versi up-to-date. kalau boleh download ok la. mau yang kena beli...


4) Software nak kena crack/patch dulu (shhhhh...)


5) Softwares kena install satu-satu!!!!


6) Asyik nak kena reboot ajer...


dan macam-macam lagi benda yang aku tak biasa












yang aku biasa buat:




1) Habis install OS, semua drivers dan software2 yang common dah siap install.


2) boleh install software versi lama dulu. lepas tu dengan satu command boleh update semua software ke versi terbaru


3) bukak application manager, pilih semua software yang nak diinstall, klik satu button untuk install semua ( I love Synaptic!~~~)


4) software yang takde installer, download (dan install secara automatik) dari internet. Dan boleh taip satu line untuk install banyak-banyak lak tu... ( I love Aptitude!~~~)


5) takyah nak crack ape pun, semua open source














ini bukan Windows







aku memang poyo kan?

0 comments:

Post a Comment