Monday 7 June 2010

Personal Tech Support... aduuu...

Aku ni bukan pandai sangat, dan bukanlah baik hati sangat. tapi sekadar nak tolong kawan-kawan yang ada masalah teknikal tu boleh la sikit-sikit...

Nak dijadikan cerita, tiap hari kalau aku on YM, gerenti akan ada at least dua orang member akan mintak tolong dengan masalah diorang...

ok, fine, kalau aku tau solution dia, insya Allah aku tolong... yang aku kadang-kadang pening, situasi-situasi macam ni:

Member: pernah guna XXX tak?
Aku: tak pernah
Member: tapi kau tau macamana nak guna XXX kan?
Aku: err... tak tau
Member: Boleh tak tolong aku? aku nak setup XXX supaya jadi bla bla bla


hahahaha... frankly speaking itu la yang selalu terjadi. bukan lawak atau rekaan
So terpaksa lah aku google cari solution untuk kawan-kawan yang macam ni. guess what? kadang2 tak sampai 10 saat aku dah jumpa solution kat Internet...

aduu... kenapa lah x carik sendiri ikut google...

0 comments:

Post a Comment