Thursday 15 October 2009

Kesejukan

Korang pernah tak alami kesejukan sorang2? maksud aku, orang lain yang ada bersama korang tak rasa sejuk pun, tapi korang menggeletar kesejukan? pernah tak? itu yang terjadi kat aku hari ni...

Sampai ofis pagi tadi aku rasa sejuk jer. First thing yang aku terpikir "air-cond rosak la nih". So, aku sarung la jaket aku untuk memanaskan badan. tapi jaket tak cover tapak tangan, jari etc. dan aku mana ada glove. Ingatkan boleh tahan, tapi makin lama makin sejuk lak. terutama kat bahagian tapak tangan yang tak tertutup tu. kering, kesat, kasar... itulah tapak tangan aku hari ni. biasanya tapak tangan aku lembab, licin, err..tak la kasar sangat. sebab aku ni jenis banyak berpeluh. pucat jangan citer la, seram tengok tapak tangan sendiri hahahaha

sampai la petang, episod sejuk tu dtak berakhir jugak. dah macam2 usaha aku buat, termasuk la ON beberapa desktop & laptop kat meja aku, bagi naik haba sikit. tapi tak menjadi. bayangkan: aku letak tangan kat belakang casing fan, tak rasa panas langsung... sejuk gak...

pastu aku tanya la member2 ofis yang nampak rilek jerk.. tak sejuk ker? sorang kata, 'tak sangat', sorang kata 'dah tak sejuk', yang paling pelik sorang kata dia tengah kepanasan.... huh? biar betul?

kenapa aku sejuk sampai menggigil, ada orang boleh kepanasan? padahal meja dia ngan meja aku jarak beberapa kaki ajer... ada yang tak kena dengan badan aku ke?



~numb~

0 comments:

Post a Comment